Positieve gedachten, positieve resultaten
“Je actieplan staat of valt met de positieve stemming die je creëert in je hoofd. Als het vroeger mislukte, kwam dit vrijwel zeker door ‘boycottende’ gedachten als ‘dit is niks voor mij’, ‘ik heb geen karakter’,‘het lukt me nooit’… Die gedachten brengen je steeds verder weg van je doel. Probeer daarom een gezonde sfeer te creëren in je hoofd. Spreek jezelf op een enthousiaste, positieve manier toe en zeg liever: yes, ik wil het, ik kan het, ik doe het!”

Boost je energie met kleur
“De natuur heeft een kleurrijk en sexy palet van groenten en fruit voorzien om je te verleiden. Fruit en groenten zijn natuurlijke ontgiftings- en afslankmiddelen en energieboosters. Ze zitten barstensvol vitaminen en mineralen, die je in topvorm houden en een goede werking van je hormonen stimuleren. Eet dagelijks verschillende kleuren en smaken, want elke kleur en smaak staat voor andere specifieke stofwisselingsbevorderende activiteiten die celschade voorkomen. Het zijn de kleuren die garant staan voor de vitaliserende antioxidantenwerking.”

Hydrateer je gezond en slank
“Alles in je lichaam werkt ondermaats bij een tekort aan water. Heb je weinig dorst, dan is dat een teken dat je je lichaam tekort doet. Het goede nieuws is dat, als je er nu mee start om regelmatig slokjes water te drinken, je dorstgevoel al na twee weken weer normaal werkt. Van dan af kun je niet meer zonder water, omdat je dan onmiddellijk het verband legt tussen watertekort, vermoeidheid, hoofdpijn en een vale huid.” 

skincare_1

Geef je maag rust
“Je kunt jezelf ongelooflijk verwennen door je maag rust te gunnen. Een dag bestaat uit 24 uur. Het is een zaligheid voor je lichaam als jij daar 12 uur van benut om regelmatig te eten en je lijf daarna 12 uur de kans geeft om alle voeding te verwerken en gifstoffen af te voeren. Je ochtendgevoel zal drastisch veranderen als je jezelf leert om je ingewanden na de laatste maaltijd rust te geven. Uiteraard geldt dit niet op feestdagen.”

Beweeg slim
“Als je in je leven nauwelijks hebt bewogen, zul je nu niet enthousiast recht veren met de gedachte ‘joepie, bewegen!’. Sporten heeft voor veel mensen een negatieve connotatie. Dat is nergens voor nodig, want het gaat niet om sneller, langer, hoger, harder, maar om regelmaat. Regelmaat is belangrijker dan intensiteit. Als je je laat begeleiden door een personal coach (goedkoper dan een kapper!), kun je in acht weken tijd een goede basisconditie opbouwen. . Gun jezelf dat geschenk.”

Laad je op met licht
“De zon is tegelijk voeding en medicijn voor je lichaam en geest. Ga dus elke dag zoveel mogelijk buiten en geniet niet alleen van de buitenlucht, maar ook van het natuurlijke licht. Licht is een van de beste natuurlijke remedies tegen depressiviteit. Voor alle duidelijkheid: genieten van zonlicht is iets totaal anders dan uren in de zon liggen bakken. Daar krijg je alleen maar rimpels van en het vergroot je kans op huidkanker.”

Geniet van gezonde porties
“Je gevoel van verzadiging hangt af van twee factoren: van de grootte van je maag (die zich aanpast aan de hoeveelheid voedsel die je eet) en van het type voeding dat je eet. Eet je niet al de nodige voedingsgroepen? Dan zul je nooit een bevredigende verzadiging hebben en blijf je hunkeren naar alles wat vooral slecht voor je is. Door opnieuw je maag te leren voelen, kun je ze op korte tijd op een natuurlijke manier verkleinen.”