In samenwerking met

Pascal Vyncke,
Oprichter website www.SeniorenNet.be en www.SenNetShop.be

Geniet, geniet en nog eens: GENIET ERVAN! Je beseft het misschien niet, maar je bent onderdeel van een generatie die waarschijnlijk de gelukkigste, gezondste, rijkste en actiefste is die ooit heeft geleefd én ook ooit zal leven. Wie is er nu ook ongelukkig om 50 te worden?

Ja, als vijftigplusser heb je met zekerheid al veel tegenslagen meegemaakt in je leven, maar er liggen nog veel kansen voor het rapen. Want, hoeveel moeite je ook al gedaan hebt om voor je kinderen een betere wereld te maken, je gaat het waarschijnlijk toch béter hebben dan zij. Anders dan de nieuwe generaties zul je nog steeds redelijk vroeg op pensioen kunnen gaan, ken je vrede, heb je nog steeds alle (onbetaalbare) sociale voordelen, ben je (statistisch gezien) redelijk rijk en heb je het voordeel van een ongelofelijke gezondheidszorg.

Oud & out
Je hebt misschien je hele leven naar 50-plussers gekeken als oudjes die voor de open haard zitten te breien. Maar nu je zelf die leeftijd bereikt hebt, denk je daar wel anders over. Ongetwijfeld zien jongeren je vaak ook zo. Ze denken dat je zowel oud als ‘out’ bent.

Mee met de online jungle
Niets is minder waar! Als maker van de 50+-website SeniorenNet.be ken ik ontelbare voorbeelden die technologisch verder staan dan ik! Ik ken heel wat 50-plussers, die mij zo onder tafel praten over bepaalde software. En terwijl jongeren denken dat 50-plussers een nul zijn als het op technologie aankomt, zie ik zelfs mijn ouders nog volop bezig zijn met hun tablet, smartphone en laptop. Dat is niet voor de show, ze staan echt wel hun mannetje in de online jungle. Wist je trouwens dat op SeniorenNet al 1,5 miljoen vijftigplussers zitten?

 

Je gaat het waarschijnlijk beter hebben dan je kinderen

 

Verkeerde doelgroep
De uitdagingen voor jou liggen veeleer waar je jouw financiële middelen het beste in investeert of belegt, waarbij het voor jongeren vooral de prioriteit is om met man en macht niet te verdrinken in schulden. Jij bent waarschijnlijk vooral bezig hoe je nu kan GENIETEN. Welke reis ga je doen, welke tv ga je kopen of hoe ga je jouw leven makkelijker maken? Ongelofelijk hoe ik dan adverteerders hoor, die zich nog steeds op jongeren richten (of 18-45 jarigen) en 50-plussers als het ware als een onbelangrijke doelgroep bekijken.

Over stofzuigrobots en drones
Veel 50-plussers hopen dat ze meegaan met hun tijd, maar wist je dat ze in werkelijkheid voorlopen? Als ik zie hoeveel stofzuigrobots we via onze webshop SenNetShop.be verkopen, dan denk ik dat er in bijna elk 50+-gezin zo’n robot staat. En ik durf ervoor te wedden dat dat méér is dan bij jongere generaties! De 50-plussers lopen dus voor op de rest. Of wat dacht je van drones? Je wil niet weten hoeveel we hiervan al verkocht hebben aan actieve 50-plussers. Het is een luxe om van te genieten en dat heb je als 50-plusser goed begrepen.

Big spenders
Wist je bovendien dat je gemiddeld 1000 euro netto per maand méér hebt om te spenderen dan jongere doelgroepen? Zij zitten vaak nog met een hypotheek, een lager loon, kinderen en andere kosten. Hierdoor is de 50-plusser de groep die het meeste uitgeeft aan cosmetica, dure auto’s, fruit, dure tv’s, elektro, dure reizen en… aan speelgoed! Inderdaad, voor de (klein)kinderen natuurlijk en stiekem ook af en toe voor zichzelf. Wel, je hebt groot gelijk, geniet ervan!